petak, 6. prosinca 2013.

Juha od krumpira sa žličnjacima

Božić i Nova godina su iza nas i svo to blagdansko vrijeme donijelo nam je svima jako puno ugodnih i lijepih trenutaka koji će kao takvi obilježiti naš život trajnim sjećanjima. Tako je svake godine. I iako je svake godine blagdanski scenarij poprilično sličan i ne događa se tu puno toga novoga, svaki mi je Božić poseban sam za sebe i baš za svaku bih se godinu mogla sjetiti nečeg posebnog i zanimljivog baš za tu godinu. Ako ništa drugo, djeca su tu i svake su godine sve veća pa neki sa više a neki sa manje žara sudjeluju u svom tom blagdanskom kićenju i raspoloženju. Kraj godine obično je vrijeme kad se sumiraju rezultati, rezimiraju protekli događaji, procjenjuju uspjesi, bilježe neuspjesi a kada bih ja morala rezimirati ovu, sad već staru 2010. godinu jedino što bih mogla reći je da sam i u njoj bila beskrajno sretna. To je jedino vrijedno spomena. Jer moja su sreća moja djeca, moja obitelj a to je konstanta koja ne podliježe nikakvim turbulencijama, koja ne traži ničije odobravanje i rangiranje, koja se ne hvali i ne traži nagrade, koja podnosi sve, koja je i utočište i zaštita i ponos. A kada je sve to tu, u nama i pred nama, doista ništa drugo nije važno.
Mislit ćete možda, krasno, naslov je juha od krumpira sa žličnjacima a raspisala sam se tu o svemu i svačemu ;) No, eto i u toj običnoj, najobičnoj juhi od krumpira ima određene simbolike. Jer, razmišljajući što napisati i koji recept objaviti nakon sveg ovog blagdanskog pretrpavanja hranom i nakon svih onih prefinih delicija kojima ste se vjerujem i vi kao i mi doma častili, bilo bi doista bespredmetno pisati neki fensi-šmensi recept za ne znam ni ja kakve kerefeke jer nikome više nije do toga. Stoga je ovakva jedna prosta juha od krumpira sa žličnjacima idealna za okrijepiti organizam poslije blagdanskog ‘harača’ hranom. Recept možda i nije potreban, jer nema ništa lakše od kuhanja ove juhe. Dobro ima, ispeći jaja na oko je još jednostavnije ;) , pa shvatite ovo više kao prijedlog što skuhati nakon svih onih purica, pečenih odojaka i francuskih salatica.
I da, još jednom, želim vam da u ovoj Novoj 2011. godini budete sretni, zdravi i uspješni u bilo čemu što radite, da ne zaboravite na ono najbitnije, a to ste vi i vaša obitelj. Nema te krize koja vas može uzdrmati ako ste zadovoljni sobom i sretni unutar svoje obitelji. Sretna Vam svima dragi moji Nova godina :D
Za juhu od krumpira je potrebno:
  • 1 luk
  • 1 mrkva
  • 3 krumpira
  • vegeta, sol, papar
  • 2 žličice mljevene crvene paprike
  • 3 žlice brašna
  • 1 dl ulja
  • 1,5 l vode
  • lišće peršina
Priprema:
  1. Na ulju pržiti sjeckani luk, dodati brašno i crvenu papriku, kratko promiješati pa sve zalijevati vodom uz miješanje pjenjačom kako se ne bi napravile grudice od brašna.
  2. Odmah u juhu staviti mrkvicu narezanu na sitne komadiće i krumpir izrezan na kockice. Začiniti kockom za juhu ili vegetom i paprom.
  3. Kuhati dok krumpir ne omekša. Tada ukuhati žličnjake koji se naprave tako da se u tanjuru vilicom miješa jaja uz dodatak brašna dok ne postane dovoljno kompaktno da se može grabiti žlicom. Spuštati žličnjake u juhu i kuhati ih dok ne isplivaju na površinu i dok se ne ‘napuhnu’.
  4. Već gotovu juhu posipati sa malo kosanog peršina.

Nema komentara:

Objavi komentar